HTML

PPKE-BTK SzóSz blog

A SzóSzerint Keresztény Közösség, a PPKE-BTK bibliaköre. A diákkör a PPKE Egyetemi Lelkészségének része, és a Magyar Evangéliumi Keresztyén Diákszövetség (MEKDSZ) tagja. Egy mókás egyetemi keresztény közösség napi hírei, csodái, bánatai.

Friss topikok

  • Az Úr íródeákja: @izemize: Az "Isten nevében" nem prófétai önmeghatározás, hanem annak a leszögezése, hogy az Ő cso... (2012.02.18. 23:55) február 15.
  • rapapampam: Az előítéletekről nem tehetünk. Az ítéletes érzésekről, gondolatokról sem, más kérdés, hogy mit ke... (2012.02.08. 08:43) A hajléktalan és a patkány
  • Az0r: 'obein'??? vagy ez csak egy figyelemteszt volt? :) (2011.09.13. 13:33) A Bibliatanulmányozás lényege
  • Az0r: Tetszett. (2010.08.23. 19:18) A Csata
  • Gyogyó: Azt ajánlotta az oldal: "Szólj hozzá!" Nem lehet. (2010.07.18. 19:21) A búcsúzás – Csobánka, 2010

Linkblog

2008.11.22. 20:22 gugielek

Attól fél, hogy…

 

 

Szép, felújított épület, tisztaság, nyugalom. Tizennégy negyven. Zöld - fehér kockás folyosó, ezüstösen csillogó korlátok. Nem akarok csokrot adni, egyébként is utálom az ilyen helyzeteket.  Nem, nincs a családban tűzoltó, rendőr. Nem valami otthonos, pedig az otthon nálunk jó dolog. Várakozás. A gép hangja hol kiszűrődik, hol csend van. Az ajtón piros táblán: „Belépés csak hívásra!” Néha jön- megy egy két ember. Beleegyezek a kontrasztanyagba, szükség esetére. Állni látszik az idő, pedig telnek a percek, csak a sor nem halad. Elolvasom az ateista Öcsikét. A telefonomat már rég kikapcsoltam, bár nem értek a fizikához, de nehogy zavarja a mágneses teret… Karórám általános óta nincs.
 Nem szeretem az orchideát. Az az érzésem, hogy semmi köze az élethez. Semmi finomság és kedvesség nincsen benne. Őszinteség sem. Mennyi ideje ülhetünk itt? Betoppan egy zilált hölgy. Időpontot akar. Nyílik az ajtó, és lassan záródik. Ő belép, neki időpont kell. A haja rendezetlenül kesze-kusza, erős festék, feltűnő megjelenés, élénk gesztikuláció és mimika, kritikátlanság. Mániás fázis. Megint csipog a gép. Nem lehet több negyed ötnél, az öt húszast simán elérhetem. Most egy másik nő jön. Kedves-szemű, kicsit megfáradt.
Kiderül, hogy a csokrot úgysem fogadnák el. Megöröklöm az orchideát. Most már mágnesesség ide-oda bekapcsolom a telefont. Öt óra lesz öt perc múlva. Anna BT tárcsázva. Még várok.
Na, most jövök én. Oda fogok érni! Bemegyek, kijövök, futás. Nem igaz, hogy most késik tíz percet. Indul.  
Anna BT tárcsázva: Megyek!
Vonat megáll. Vonatra vár. Vonat jön-megy. Tovább áll. Mi lesz már? Indulj! Még egyet megvárunk? Ilyen nincs. Most ne. Elaludt a kaller vállán a masiniszta?! Oda fogok menni, és szólok. Na. Még nem most. Még várok egy kicsit. Nincs is olyan, hogy még egyet megvárunk! Tuti elaludtak. Most engem szivatnak?! Fogadjunk, nézik a tükörből, hogy már mindenem megfeszül a türelmetlenségtől. Oké-oké. Nyugi. Még nagyonmax 10 perc innen.
Elindul. Gyorsít-lassít-megáll-leszáll. Boldog. Csokrot letesz. Hálás. Belép.
Mosolygás. Stoppolás. *
 
*stoppol¹ ts ige (t.n. is) Ruhaneműn, harisnyán levő lyukat hosszába és keresztbe öltött fonallal folyamatosan besző. Harisnyát ~. [ném]
stoppol² ts ige biz 1. <Időt> stopperórával mér. 2. *Előre lefoglal. 3.*Sp kiv <Labdát> lábbal megállít. [ném]
stoppol³ ts ige Szituációs játék eleme. Mosolygások közepette, időből-térből kiszakadva, órára nem tekintve, labdával, és anélkül végezhető, minél több ember részvételével. Gyorsan fertőző. Hagyományos közege ifjak boldog serege. Többnyelvű. A közösség építésére, új tagok bemutatkozására alapvetően alkalmas módszer.
 
Felhasznált irodalom:
Magyar Értelmező Kéziszótár, 1225.o. , Akadémiai Kiadó, Budapest, 2002…..
 

8 komment

Címkék: stoppol


A bejegyzés trackback címe:

https://szosz.blog.hu/api/trackback/id/tr23783221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogaras srác 2008.11.23. 23:03:48

Arra vártam, hogy stop közben egy jelentbe kerüljünk és ott majd megkérdezzem, mi volt veled. Nem kerültünk be, de talán nem is baj. Utána beszéltünk.
Nagyon nagyon érzékletesen írtad le a veled történteket, kicsit átéltem veled, és nagyon hálás vagyok érte, hogy így vártál, futottál, aggódtál. Köztünk a helyed, bármilyen nehéz is néha eljutni hozzánk (és ugyanezt írhatnám mindenkinek....), de már tudod és érzed te ezt, nagyon helyesen:)!
Ölel és puszil:... úgyis lehet azt tudni:)

Filologus 2008.11.28. 13:06:39

szép, őszinte és személyes, pont mint egy blogbejegyzésnek kell lennie. Én nem beszéltem veled, nem tudodtam mi van, nem értem még most sem. De azt sejtem, hogy mindig van miért zsírozni.

gugielek · http://gugielek 2008.11.28. 13:32:50

Köszönöm Mindet-Mindent, a zsírozásokat különösen. Beszélni sosem késő.

siófoki35 2008.11.28. 15:06:30

Igazából én sem tudom pontosan mi a baja szegénynek csak nagyjából... :( És szorítok neki!! Én már rég kirohantam volna a világból!! Nem hogy Stop-estre!!!

gugielek · http://gugielek 2008.11.28. 19:29:22

ú, azért ne dramatizáld túl kedves András, mert még magam is megijedek:)

siófoki35 2008.11.29. 01:21:57

Ne úgy értsd ahogy értem! Még nem láttán úgy, hogy beteg vagyok (pl. náthás, vagy mandulagyulladás, esetleg csak a lábam ütöttembe) irtó sokat tudok ezen jajjogni!!! Most ez inkább önkritika volt!

Andorin 2008.11.29. 13:04:07

én sem beszéltem veled, sajnos én sem tudtam emg mi is történt itt valójában. Egyetértek a többiekkel, hogy az már biztos, a zsírozásnak mindig megvan a helye és az ideje. Vonaton Piliscsaba felé, vonaton Budapest felé, a SzóSzon, a fűben heverve vgay akár hajnali háromkor.
süti beállítások módosítása