HTML

PPKE-BTK SzóSz blog

A SzóSzerint Keresztény Közösség, a PPKE-BTK bibliaköre. A diákkör a PPKE Egyetemi Lelkészségének része, és a Magyar Evangéliumi Keresztyén Diákszövetség (MEKDSZ) tagja. Egy mókás egyetemi keresztény közösség napi hírei, csodái, bánatai.

Friss topikok

  • Az Úr íródeákja: @izemize: Az "Isten nevében" nem prófétai önmeghatározás, hanem annak a leszögezése, hogy az Ő cso... (2012.02.18. 23:55) február 15.
  • rapapampam: Az előítéletekről nem tehetünk. Az ítéletes érzésekről, gondolatokról sem, más kérdés, hogy mit ke... (2012.02.08. 08:43) A hajléktalan és a patkány
  • Az0r: 'obein'??? vagy ez csak egy figyelemteszt volt? :) (2011.09.13. 13:33) A Bibliatanulmányozás lényege
  • Az0r: Tetszett. (2010.08.23. 19:18) A Csata
  • Gyogyó: Azt ajánlotta az oldal: "Szólj hozzá!" Nem lehet. (2010.07.18. 19:21) A búcsúzás – Csobánka, 2010

Linkblog

2008.05.06. 14:00 Jairus leánya

Szószhétvége, Piliscsaba

 
"Megosztottam velük a dicsőséget, amelyben részesítettél, hogy eggyé legyenek, amint mi egy vagyunk: én bennük, te bennem, hogy így ők is teljesen eggyé legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amint engem szerettél."  (Jn 17,22)

 

  Szerettem ezt a szószhétvégét, így szívesen írok róla.  Ez csak egy látásmód a sok közül, remélem senki sem bánja meg, hogy tőlem kapja. :)

Az tetszett benne, hogy nagyon sokan eljöttünk, és a szószba járó emberek közösséget! alkottak. Úgy érzem, odafigyeltünk egymásra, örültünk a másiknak, és hogy mindenki jól érezte magát.  És azt gondolom, ez az egység, amit megéltünk, bármilyen jó baráti kör legyen - megtapasztalhatatlan az Isten nélkül.  Mindnyájunkban egy kicsit Ő volt jelen, amikor egymáshoz közeledtünk,  és a másikon keresztül mélyebben megismerhettük az Istent.

Amikor naplót írok, nem az eseményeket fogalmazom meg, hanem gondolatokat, amik akörül vannak.  Azt hiszem, itt is nehéz lenne a konkrét programokról írni, ez afféle adottság, vagy jellemhiba, de most muszáj lesz, én sem ígérem viszont, hogy nem leszek szubjektív.

Péntek este érkeztem meg, amikor a tömeg éppen frizbizett, hogy miért ezt választották a sötétben, ki érti ezt.   Mindez a campus területén volt, mert Balázs atya kölcsön adta nekünk kis lakását a hétvégére, oda mentünk föl némi játék után (pl. kézcsomózás:).  Programpont volt még ezen az estén a megosztás: bevallom, ezt mindig nagyon várom, talán kíváncsi természetem miatt is, vagy mert szívesen osztok meg.  Ilyenkor mindenki olyasvalamit hoz elő, ami rá vall, amiből jobban megismerhetjük, így volt ez most is.

A szombatot kirándulásra szántuk.  Hálás vagyok Istennek a napsütésért, a természetért, hogy ezt mind közösségben élhettünk meg.  Amikor szemlélődő imádkoztunk az erdőben, azon gondolkodtam, miért könnyebb a természetben imádkozni, miért tapasztaljuk spontán az Istent.  De inkább nem kezdek bele ennek a fejtegetésébe, hisz az élmény mindenkinek sajátja.  A traktor elől való megfutamodást viszont szerintem mindenki ugyanúgy élte meg, vagy a közös banánevést, hála Arnoldnak és Andinak, a szponzornak.  Láttunk havasi cincért is. (Jobb képek lettek róla, mint a google-ban!)

Másnap mi zenélünk az evangélikus istentiszteleten, örülök ennek a közös szolgálatnak, ezt is különösen áldottnak éreztem.

Sok mindenről írtam, sokat ki is hagytam, mint a közös étkezéseket, pedig ezekről is lehetne jócskán filózni; a gerilla-voltunkról szóló elmélkedést és a kézlenyomatokat pedig az előző bejegyzés szemlélteti.  Hálás vagyok Istennek ezért a hétvégéért, és hogy annak ellenére, hogy hétfőre többórás tanulnivalóm volt, ott tudtam lenni, mindent befejeztem, és végig friss maradtam.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szosz.blog.hu/api/trackback/id/tr18456626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gábor 2008.05.07. 07:46:53

Köszi a beszámolót, jó volt olvasni!!!! Hajrá szószos gerillák! (majdnem gorillákat írtam..)
süti beállítások módosítása