HTML

PPKE-BTK SzóSz blog

A SzóSzerint Keresztény Közösség, a PPKE-BTK bibliaköre. A diákkör a PPKE Egyetemi Lelkészségének része, és a Magyar Evangéliumi Keresztyén Diákszövetség (MEKDSZ) tagja. Egy mókás egyetemi keresztény közösség napi hírei, csodái, bánatai.

Friss topikok

  • Az Úr íródeákja: @izemize: Az "Isten nevében" nem prófétai önmeghatározás, hanem annak a leszögezése, hogy az Ő cso... (2012.02.18. 23:55) február 15.
  • rapapampam: Az előítéletekről nem tehetünk. Az ítéletes érzésekről, gondolatokról sem, más kérdés, hogy mit ke... (2012.02.08. 08:43) A hajléktalan és a patkány
  • Az0r: 'obein'??? vagy ez csak egy figyelemteszt volt? :) (2011.09.13. 13:33) A Bibliatanulmányozás lényege
  • Az0r: Tetszett. (2010.08.23. 19:18) A Csata
  • Gyogyó: Azt ajánlotta az oldal: "Szólj hozzá!" Nem lehet. (2010.07.18. 19:21) A búcsúzás – Csobánka, 2010

Linkblog

2008.11.14. 12:19 Jairus leánya

Talitha Kúmi

 ...jött egy Jairus nevű férfi, a zsinagóga elöljárója, s mihelyt meglátta, lába elé borult, és igen kérte: "Halálán van a lányom. Gyere el, tedd rá kezedet, hogy meggyógyuljon és éljen ... "Megfogta a kislány kezét, s így szólt hozzá: "Talita kum", ami annyit jelent: "Kislány, parancsolom, kelj föl!" A kislány fölkelt (Mk 5,22-23. 41-42)

Innen kapta az együttes a nevét. Miután úgy fogalmazta meg vki a megtérés lényegét, mint Jairus lányának a "felébresztését"... Ennyit az előtörténetről:)

A koncert tegnap előtt, szerda este volt az egyetemen. Kegyelem volt, h az elejétől kezdve ott tudtam lenni, mert a közlekedés miatt nem tudtam volna beérni a pesti órámra, ami miatt késtem volna, így el sem indultam. Most inkább egy lelki élményt fogok leírni. 2 éve jött hozzánk a TK koncertezni, akkor is már szép élményeim voltak, most csak néhányat említek, noha mondhatni, végig éreztem Isten közelségét. Mintha személyesen közeledne hozzám, és ezt én nem akarnám... fura volt.  2 dal szövege fogott meg: "Jézus, nekem élet lett a Neved" - ez akkor bennem is beállt, mintha a Jézus és az élet egy valami lenne, az egyiket nem lehetne elképzelni a másik nélkül. Akartam, hogy ezt mindenki így lássa, és megnőtt bennem a vágy, hogy megosszam. A másik a Járom a táncot c. dal volt, aminek a vége az eljövendő táncról szól, amit Isten trónja előtt lejtünk majd szabadon, lépéshiba nélkül... Ez örömhír volt számomra, pláne h most olvastam: Abban teljesedett ki bennünk a szeretet, hogy bizalommal várjuk az ítélet napját (1Jn 4,17)

Amit még meg lehet említeni: nagyon erős közösség-élmény volt. És nem is csak az ottani szószosokkal, noha sokan voltunk, hanem az egész közönséggel. Jó volt, hogy tudtunk a zene után beszélgetni és csipegetni:) És ebben talán annak is szerepe volt, hogy nemcsak a zenekar tagjai tettek bizonyságot, hanem közülünk Misu is elmondta, hogyan lett köze Istenhez. Egy ponton, amíg beszélt, azt éltem meg, h szinte vizuálisan kitisztul minden, mintha belelógnánk egy másik térbe, és pont akkor fogalmazta meg: "mintha egy darabkát kaptam volna a Mennyországból"

Szóval örülök ennek az "evangelizációs projektnek":)) (Idevetem, ha már az ajándék lapjukba nem kerülhetett be a kifejezés.) És folyton megújuló honlapjuk címe: www.kumi.hu

Remélem mindenki hasonló élményekkel távozott, ha gondoljátok, írhattok róla hozzászólást! Vagy az utó-frizbizésről, aminek az idejét néhányan egy sötét vonatban töltöttük Óbudán, angolul és németül társalogva:) IÁ+

7 komment

Címkék: közösség szeretet est dicsi


A bejegyzés trackback címe:

https://szosz.blog.hu/api/trackback/id/tr36768686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gugielek · http://gugielek 2008.11.17. 21:53:47

hát, a koncert engem is Atyai -szerető taslival jutalmazott, mint kódorgó báránykáját. Nem tudtam, hogy a követ letegyem-e , mert ugye eredetileg ott hagyhattuk volna, mint egy elköteleződés nyomaként, én viszont azt éreztem, hogy magamnál kellene tartani, mintegy emlékeztetőként az elköteleződésemre.... szóval igen megérintett, de most főképp azok a részei, ahol ráébredtem, hogy mekkora fájdalmat okozhatunk-okozhatok! a szerető Atyánknak, amikor nem vagyok ott, pedig találkozóra vár, hát igen a Fiam hol vagy, és a teplomos-kőfalas, aminek a címe nem jut eszembe....
Bár két éve nekem is a Járom a táncot volt a kedves. Most visszafejlett állapotban vagyok azt hiszem.
és ami utána következett:)
hát, a legerősebb érzés (ha nem számoljuk a tenyércsuszkát és Zita-buccot:) akkor az ahogy a végén fekszünk-ülünk a sötétben és éneklünk.
Sosem éreztem, ha a szüleim meséit hallgattam az egyetemi éveikről, hogy valaha én is tudnék majd ilyet mesélni, most már csak a csemeték hiányoznak:)
szeretek Veletek stírölni,stoppolni, frizbifocizni, kaput keresni, lőni, esni-kelni, nevetni, szomorúnak lenni, énekelni, elmélkedni, imát mondani, hálát adni Istennek ezekért

gugielek · http://gugielek 2008.11.17. 22:04:26

hát, a koncert engem is Atyai -szerető taslival jutalmazott, mint kódorgó báránykáját. Nem tudtam, hogy a követ letegyem-e , mert ugye eredetileg ott hagyhattuk volna, mint egy elköteleződés nyomaként, én viszont azt éreztem, hogy magamnál kellene tartani, mintegy emlékeztetőként az elköteleződésemre.... szóval igen megérintett, de most főképp azok a részei, ahol ráébredtem, hogy mekkora fájdalmat okozhatunk-okozhatok! a szerető Atyánknak, amikor nem vagyok ott, pedig találkozóra vár, hát igen a Fiam hol vagy, és a teplomos-kőfalas, aminek a címe nem jut eszembe....
Bár két éve nekem is a Járom a táncot volt a kedves. Most visszafejlett állapotban vagyok azt hiszem.
és ami utána következett:)
hát, a legerősebb érzés (ha nem számoljuk a tenyércsuszkát és Zita-buccot:) akkor az ahogy a végén fekszünk-ülünk a sötétben és éneklünk.
Sosem éreztem, ha a szüleim meséit hallgattam az egyetemi éveikről, hogy valaha én is tudnék majd ilyet mesélni, most már csak a csemeték hiányoznak:)
szeretek Veletek stírölni,stoppolni, frizbifocizni, kaput keresni, lőni, esni-kelni, nevetni, szomorúnak lenni, énekelni, elmélkedni, imát mondani, hálát adni Istennek ezekért

gugielek · http://gugielek 2008.11.17. 22:06:26

bocs, gyík a net!

Jairus leánya 2008.11.18. 01:49:49

de jó h te is az Atya szeretetéről írsz! bevallom, most kezd egyre inkább foglalkoztatni, noha ez indított el az Úton. vhogy feledésbe merült, és a bűnről egészen másképp gondolkodom, tudjátok "nem szabad" terminusokban... jobb lesz újra meghallgatnom a "fiam hol vagy gyere haza" részt!! az nálam utolsó h egy szerető személyt bántok meg... és ráadásul: nem egy szerető személy miatt akarok jó lenni.
szóval kösz a megerősítést.

gugielek · http://gugielek 2008.11.18. 20:20:31

azért vagyunk egymásnak:)

siófoki35 2008.11.26. 22:47:42

Ugye, milyen "véletlen" hogy nem jött az a vonat, és így végig itt tudtál lennni?? És az is milyen "véletlen" hogy találkoztunk a Zállomáson, mert én simán 7-re mentem volna... :D Isten úzjai kifürkészhetetlenek.

Amúgy a Zállomáson (Klotild Central Station) valaki felgyújtott egy kukát. Remélem nem szószos volt. ;)

siófoki35 2008.11.26. 22:52:57

na szóval Ágival találkoztam... :D
süti beállítások módosítása